HEDEF
E-ticaret operasyonlarını ve dağıtım merkezini
düzenleyerek maliyet verimliliği sağlamak ve
müşteri hizmetini geliştirmek.

ÇÖZÜM
• LA Depo Yönetimi (LA WMS)
HİZMETLER
• LA Danışmanlık Hizmetleri
• LA Eğitim Hizmetleri
• LA Destek Hizmetleri
GERÇEKLEŞEN SONUÇLAR
• 5 ayda canlı sisteme geçiş
• Aylık 35.000 adet ürün çıkışı
• Operasyonel maliyetlerde %30 kar
• Günlük ürün çıkışında %40 artış

Arvato Hakkında

Arvato; interaktif pazarlama kanallarından faydalanmak isteyen offline ve online perakende şirketlerine, sipariş hazırlama ve geri dönen siparişlerin yönetilmesiyle ilgili hizmet veren bir operasyonel platformdur. E-ticarette en önemli konu, sipariş edilmiş ürünlerin doğru zamanda ve en doğru şekilde müşteriye teslimatının sağlanmasıdır. Arvato, kendisini firmaların siparişlerini teslimat süreci için hazırlayan bir sipariş fabrikası’ olarak tanımlar ve son kullanıcıya ulaşan satış kanallarının operasyonel ihtiyaçlarını karşılamak için tek bir noktadan, entegre edilmiş teslimat çözümleri sunan bir hizmet sağlayıcısıdır. Arvato’nun tüm ekipmanları, çalışanları, teknolojisi ve tesisleri, e-ticarette sipariş hazırlama hizmeti üzerine uzmanlaşmıştır. ‘Sipariş fabrikası’, personelini ve kaynaklarını güçlendirip online pazara yön vermek isteyen perakendecilerin istedikleri noktaya ulaşmalarını sağlar. Arvato; çağrı merkezi, e-ticaret, televizyon gibi tüm uzaktan satış
kanallarında varlık gösterebilen, entegre edilmiş operasyonel hizmetler sunar. İstanbul’da, 17 bin metrekareye yayılan bir harekat platformunda, müşterilere sorunsuz ve tam zamanında ürüm teslimatı yapılır.

Arvato, müşterilere kusursuz bir alışveriş deneyimi sağlamak için çeşitli kabiliyetlerle donatılmıştır. Bu yetenekler şöyle sıralanabilir;

• Operasyon yönetimi için web tabanlı uygulama

• Ürün kabulünde kalite kontrol hizmetleri

• Çok katlı, yüksek hızlı toplama altyapısı

• RF el terminalleri ve iş istasyonları aracılığıyla yüksek izlenebilirlik ve gelişmiş performans yönetimi

• Gerçek zamanlı, online veri aktarımı altyapısı – Standart web hizmetleri

• Ürün birleştirme, fason paketleme, yeniden paketleme, barkodlama

• Pazarlama ve özelleştirilmiş paketleme hizmetleri

• Geri dönüş işlemlerinin detaylı takibi

• Ana dağıtım şirketleriyle entegre edilen sistem ve süreçler

• Günlük 15 bin adet sipariş hazırlama

• Online ve dönemsel raporlamayla birlikte KPI (anahtar performans göstergesi) izleme

Arvato Neden LA’yı Seçti?

Müşterilerine artan operasyonel verimlilik ve müşteri memnuniyetini vaad eden Arvato, kuruluş aşamasındayken altyapı olarak LA Depo ve E-Lojistik Yönetimi Çözümü’nü seçmiştir. LA platformunun sahip olduğu esnek altyapı ve LA’nın lojistik alanındaki bilgi birikimi, Arvato’nun seçiminde etkili olmuş iki önemli noktadır. Bir ay gibi rekor sayılabilecek kadar kısa sürede canlıya geçen LA E-Lojistik, bugün Arvato’nun tüm depo yönetimi ve sipariş hazırlama operasyonlarını yönettiği tek platformdur.LA’nın kapsamlı ve esnek yapısı sayesinde Arvato, müşterilerine her gün 40 bin sipariş hazırlamaktadır.

LA’nın Arvato için kolaylaştırdığı operasyonlar ise şöyle:

• Farklı iş hacmi ve satış yapısına sahip ürünlerin ayrılması, hızlı ve sorunsuz sınıflandırılması

• Ürünlerin tek tek okutulması

• Stok ürünlerinin ve gelen ürünlerin aynı sipariş için birleştirilmesi

• Tekli ve çoklu siparişler için dökme ürünlerin ayrıştırılması

• Sistemin önerdiği paket tiplerinde siparişlerin paketlenmesi

• Hediye paketi, hediye notu ve özel etiket yapıştırma gibi katma değerli hizmetler

• Tüketilen ürünlerin stok yönetiminin yapılması

• Operasyon türleri için iş kurallarının belirlenmesi

• İade yönetimi ve her mudi, tedarikçi, operasyon türü için iade ilkelerinin belirlenmesi