TAŞIMA YÖNETİMİNDE
BENZERSİZ BİR PROJE 

Lojistik sektörünün en önemli global oyunculardan biri olan CEVA Lojistik, Türkiye’de de en geniş taşıma ağına sahip lojistik şirketlerinden biri.

CEVA Lojistik; taşıma operasyonlarını, taşıma satın alma operasyonlarını ve bazı alt süreçlerini yönetmek için Ocak 2013’te LA’in taşıma ve filo yönetim çözümünü kullanmaya karar verdi.

CEVA Türkiye’nin projeye başlarken amaçları, bir seferdeki operasyonel karlılığı, taşıma siparişlerini, operasyon merkezlerini takip etmenin yanısıra operasyonel maliyetleri ve harcamaları izlemek, müşteri kontratlarını yönetmek, müşteri gelirini ve nakit akışını da izlemektir. Ayrıca, CEVA’nın taşeron içeren seferlerindeki taşeronların sözleşmeleri ve maliyetleri, sefer bazlı satın almalar da LA TMS uygulaması üzerinden yönetilir.

Bugüne kadar proje kapsamında uygulanan süreçler şöyle;

NASA Projesi: Filo Yönetimi ve Taşıma Satın Alma Yönetimi;

• Filo Yönetimi kapsamında bütün sürücüler ve araçlar sisteme tanımlanır. Belge, izin gibi tüm ayrıntılar yönetilir.
• Sistemde tüm satınalma sözleşmelerinin yönetilmesi ve otomatik satınalma fiyat hesaplama mekanizmasının uygulanması sağlanır.
• Turkcell ile ortak proje kapsamında, sefer bazlı araçların lokasyonları sistemden gerçek zamanlı olarak takip edilir, sefer/araç talepleri, sefer bazlı araç sürücülerine SMS olarak atılır. Sürücülerin teklifleri SMS’ler aracılığıyla toplanır ve sefer otomatik olarak en iyi teklifi veren sürücüye atanır. Daha sonra seferin tüm detayları seçilen sürücüye SMS ile bildirilir.
• LA TMS’in Talep Öneri Formu ile istekler elektronik led ekranlarda , nokta araç garajlarında online olarak anons edilir ve teklifler Ceva ofisi aracılığılıyla bu garajlarda toplanır. Sefer en iyi teklif veren araç sürücüsüne atanır.
• LA’nın TMS Proje Yönetimi ile , müşteri projeleri değerlendirilir ve birleştirilmiş teklifler de bu sistem aracılığıyla hesaplanır.
• LA TMS Fatura Yönetimi ile, taşeron veya tedarikçi faturaları hesaplanır ve taşeron veya tedarikçi tarafından gönderilen faturalarla eşleştirilir.
• LA TMS Finans Yönetimi ile lojistik merkezlerin kasaları sisteme tanımlanır ve her kasanın tüm ödeme işlemleri bu sistemde yapılır.
• LA TMS Yakıt Yönetimi ile, yakıt fiyatları her gün takip edilir ve taşeron/tedarikçilerin hesapları yakıt fiyatı artışlarına göre otomatik olarak izlenir. Kullanıcıların bu hesap fiyatlarını güncellemesi için sistem tarafından otomatik uyarılar yapılır. • LA TMS Kiralık Araç Maliyet Dağıtımı ile, kiralık araçların maliyetleri sefere göre veya seferdeki siparişlere göre dağıtılır.

FTL Taşıma Yönetimi;

• LA TMS Sefer Yönetimi ile, siparişler manuel olarak girilir ve sistem içerisinde müşteri entegrasyonu ile akış gösterir. Seferler sistem tarafından manuel olarak planlanır, sipariş ulaştırma fiyatları ve seferfiyatları otomatik hesaplar tarafından otomatik olarak hesaplanır ve raporlanır.
• LA TMS Kasa Yönetimi ile, lojistik merkezlerin kasaları tanımlanır ve tüm nakit işlemleri sistem tarafından yapılır. Sistem sürücülere yapılan tüm işlemleri, finanstan lojistik merkezlere ne kadar para transfer edildiğini raporlar veya kurallar kimseye ödenmesi gerekenden fazla ödeme yapılmaması şeklinde düzenlenebilir.
• LA TMS Hesap Yönetimi ile, müşteri ve taşeron/tedarikçi hesapları sisteme tanımlanır ve sistem üzerinden yönetilebilir. Siparişlerin ve yapılan seferlerin hesaplanması ilgili hesaba göre otomatik olarak yapılır. Müşterilere yapılan faturalandırmalar da yine bu sistem sayesinde gerçekleştirilebilir.
• LA TMS Fatura Yönetimi ile, müşteri faturaları sistemde oluşturulur ve entegrasyon ile hesaplama sistemine akışı yapılabilir.
• LA TMS Raporlama Araçları ile karlılık gibi çoğu anahtar performans göstergesi otomatik olarak sistem tarafından raporlanır.
• LA TMS Uygunluk Yönetimi ile taşıma sırasında yaşanabilecek, hasar, gizli iş veya teşebbüsler veya kaza gibi olaylar sisteme entegre edilebilir ve sistemde takip edilebilir. Bu durumlardan kanaklanacak maliyetler ise elverişsiz durumu yaratan ilgili partiye dağıtılır.

Uluslararası Taşıma Yönetimi;

• Avrupa tekstil ürünleri perakendeciliğinin taşımacılığı tüm Avrupa’ya yapılır.
• Uluslararası seferlerin ve siparişlerin yönetimi ve takibi yapılır,
• Uluslararası seferlere atanmış araçların lokasyon takibi yapılır.
• Her taşıma taşeronu seferde olan araçları takip edip yönetir ve aracın lokasyonunu günceller,
• Taşıma taşeronları erişim seviyeleri içinde uygun dataları görebilir ve güncelleyebilir,
• Müşteri (satış) ve taşeron (satın alma) hesapları sistem içinde yönetilir. Taşıma hiyerarşisi içerisindeki tüm seviyelerin karlılığı (sipariş, sefer, operasyon merkezi, vb) takip edilebilir.

Eve Teslim Yönetimi;

• Operasyon içinde, çeşitli beyaz eşya eve teslimat operasyonları düzenlebilir,
• Eve teslimat seferleri takip edilir, yönetilir ve planlanır.
• Teslimatlar android cihazlar üzerinden LA Mobil Teslim Uygulaması ile online ve offline olarak yapılır.
• Eve teslimat müşterileri hesaplarının yönetimi sistem tarafından yapılır.

Perakende Dağıtım Yönetimi;
• Siparişler Ceva depolarından perakendeci süpermarket mağazalarına dağıtılır,
• Perakende dağıtımında seferler yönetilir,
• Araç giriş-çıkışları sırasında ve depolara varışı sırasında mühür numarası taratılır ve mühür numaralarının takibi sistemde yapılır.
• Tedarikçi performanslarına göre, tedarikçi bonusları otomatik olarak sistemde hesaplanır ve tedarikçi bonusu ödemeleri buna göre yapılır.

Diğer Avantajlar;
• Sistemin esnek yapısı sayesinde, yeni projeler bu sisteme göre hızlıca uyarlanabilir ve test periyotları minimum süreye inmiş olur.
• LA TMS ilerişim yöneticisi ile, müşteri ve işbirlikçi sistemleri ile olan entegrasyonlar otomatik postalama ve uyarılar ile zahmetsizce yapılandırılır.
• LA TMS web teknolojisi ile, müşteriler, taşeronlar ve tedarikçi gibi işbirlikçiler sisteme girebilir ve kullanıcı erişim seviyelerine göre kendi işlemlerini gerçekleştirebilirler. Bu özellik ile işbirlikçi ve iş bölümü olan bir iş ortaklığı sağlanır.
• Sistemin Teklif Yönetimi fonksiyonu ile, satın alma ve satış teklifleri proaktif ve verimli method ile yönetilir.